E-mailconsult aanvragen

Wil je graag een online second opinion voor je huisdier? Neem dan via het onderstaande formulier contact op met Bart Ruijter, internist voor honden en katten. Je krijgt binnen drie werkdagen advies via een e-mailconsult. De kosten hiervoor bedragen €59,-. De factuur ontvang je na afloop en je wordt verzocht deze binnen 14 dagen te betalen.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.

Gegevens eigenaar

Naam
E-mail

Gegevens huisdier

Diersoort
Geslacht
Gecastreerd/gesteriliseerd
Is jouw huisdier al patiënt bij het Medisch Centrum voor Dieren in Amsterdam?

Informatie voor de second opinion

Klik of sleep bestanden naar dit veld om te uploaden. Je kunt tot 5 bestanden uploaden.
Voeg hier het patiëntendossier en eventueel andere belangrijke informatie toe. Toegestane bestandstypen: pdf, jpg, jpeg, png, dcm, doc, docx. Maximale bestandsgrootte 20 MB. Heb je meer of grotere bestanden? Dan kun je deze na het indienen van de aanvraag opsturen via WeTransfer. Meer info hierover vind je straks in de bevestigingsmail.
WIl je dat het verslag na afloop ook direct naar je dierenarts wordt gemaild?
Akkoord kosten e-mailconsult
Akkoord algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden Internist voor dieren

Artikel 1: Definities
1. Internist voor dieren: Internist voor dieren, gevestigd te De Terugblik 28, 3823HZ te Amersfoort, KvK-nummer 94658412
2. Cliënt: degene met wie Internist voor dieren een overeenkomst is aangegaan
3. Consument: een Cliënt die tevens een individu is en die als privépersoon handelt

Artikel 2: Toepasselijkheid
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Internist voor dieren.
2. Internist voor dieren en de Cliënt kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Internist voor dieren en de Cliënt sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Cliënt of van anderen uitdrukkelijk uit.

Artikel 3: Prijzen
1. Internist voor dieren hanteert prijzen in euro’s en de geleverde diensten zijn vrijgesteld van BTW.
2. Internist voor dieren en de Cliënt spreken voor een dienstverlening een vast bedrag af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
3. Internist voor dieren mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
4. Internist voor dieren mag de prijzen te allen tijde aanpassen.
5. Internist voor dieren zal prijsaanpassingen meedelen aan de Cliënt voorafgaand aan de ingang ervan.
6. Een consument mag de overeenkomst met Internist voor dieren opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.

Artikel 4: Betalingen en betalingstermijn
1. Internist voor dieren mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
2. De Cliënt moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan.
3. De betalingstermijnen die Internist voor dieren hanteert zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Cliënt het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Internist voor dieren aan de Cliënt een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
4. Internist voor dieren mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van diensten of producten.

Artikel 5: Gevolgen te late betaling
1. Betaalt de Cliënt niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Internist voor dieren de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Cliënt in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
2. Wanneer de Cliënt in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Internist voor dieren.
3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4. Wanneer de Cliënt niet op tijd betaalt, mag Internist voor dieren zijn verplichtingen opschorten totdat de Cliënt heeft betaald.
5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Cliënt, zijn de vorderingen van Internist voor dieren op de Cliënt onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert de Cliënt zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Internist voor dieren, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6: Herroepingsrecht
1. Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
• De dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
• Het een spoedreparatie betreft
• Het weddenschappen of loterijen betreft
• De consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
• Het een dienst betreft die met instemming van de Cliënt volledig wordt uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Cliënt uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien
2. De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint
• zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten
• zodra de consument bevestigd heeft dat hij een digitale inhoud via internet gaat afnemen
3. De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@internistvoordieren.nl.

Artikel 7: Garantie
1. Wanneer Internist voor dieren en de Cliënt een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Internist voor dieren enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 8: Uitvoering van de overeenkomst
1. Internist voor dieren voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit.
2. Internist voor dieren mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Cliënt.
4. De Cliënt moet ervoor zorgen dat Internist voor dieren op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
5. Zorgt de Cliënt er niet voor dat Internist voor dieren tijdig kan beginnen, dan komen de eventueel daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Cliënt.

Artikel 9: Informatieverstrekking door de Cliënt
1. De Cliënt stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschikbaar aan Internist voor dieren.
2. De Cliënt staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit.
3. Wanneer en voor zover de Cliënt dit verzoekt, retourneert Internist voor dieren de betreffende bescheiden.
4. Stelt de Cliënt niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Internist voor dieren redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Cliënt.

Artikel 10: Vrijwaring
1. De Cliënt vrijwaart Internist voor dieren tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Internist voor dieren geleverde producten en/of diensten.

Artikel 11: Klachten
1. De Cliënt moet een door Internist voor dieren verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2. Beantwoordt een verleende dienst niet aan dat wat de Cliënt redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Cliënt Internist voor dieren daarvan op de hoogte stellen binnen 30 dagen na het vaststellen van de tekortkoming. Bij overschrijding van deze termijn vervalt elke aanspraak jegens Internist voor dieren ter zake enig gebrek en/of enige onvolkomenheid.
3. De Cliënt geeft een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Internist voor dieren hierop gepast kan reageren.
4. De Cliënt moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Cliënt en Internist voor dieren.
5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Cliënt niet eisen dat Internist voor dieren andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
6. Indien Internist voor dieren de klacht over de verrichte prestatie gegrond bevindt, dan het hij te allen tijde het recht om:
• indien mogelijk de prestatie alsnog binnen een redelijke termijn op de juiste wijze te verrichten, of
• het door de Cliënt verschuldigde bedrag te crediteren. zulks ter keuze van Internist voor dieren.

Artikel 12: Ingebrekestelling
1. De Cliënt moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Internist voor dieren.
2. De Cliënt is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Internist voor dieren ook daadwerkelijk op tijd bereikt.

Artikel 13: Aansprakelijkheid Cliënt
1. Wanneer internist voor dieren een overeenkomst aangaat met meerdere Cliënten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.

Artikel 14: Aansprakelijkheid Internist voor dieren
1. Internist voor dieren is alleen aansprakelijk voor schade die de Cliënt lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
2. Wanneer Internist voor dieren aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
3. Internist voor dieren in niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4. Wanneer Internist voor dieren aansprakelijk is, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

Artikel 15: Vervaltermijn
1. Elk recht van de Cliënt op schadevergoeding van Internist voor dieren vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 16: Ontbinding
1. De Cliënt mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Internist voor dieren toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
2. Is de nakoming van de verplichtingen door Internist voor dieren nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Internist voor dieren in verzuim is.
3. Internist voor dieren mag de overeenkomst met de Cliënt ongedaan maken, wanneer de Cliënt zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Internist voor dieren kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Cliënt zijn verplichtingen niet zal nakomen.

Artikel 17: Overmacht
1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Internist voor dieren door de Cliënt niet aan Internist voor dieren kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
2. Onder de overmachtssituatie in lid 1 valt onder meer ook:
• een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
• wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
• stroom-, elektriciteits-, internet-, computer- of telecomstoringen
• computervirussen
• stakingen
• overheidsmaatregelen
• vervoersproblemen
• slechte weersomstandigheden
• werkonderbrekingen
3. wanneer zich een overmachtssituatie voordoet waardoor Internist voor dieren één of meer verplichtingen naar de Cliënt niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Internist voor dieren kan nakomen.
4. Vanaf het moment dat een overmachtssituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Cliënt als Internist voor dieren de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Internist voor dieren hoeft in een overmachtssituatie geen vergoeding aan de Cliënt te betalen, ook niet wanneer Internist voor dieren hiervan voordeel heeft.

Artikel 18: Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzingen, kunnen de Cliënt en Internist voor dieren de overeenkomst aanpassen.

Artikel 19: Wijziging algemene voorwaarden
1. Internist voor dieren mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2. Wijzigen van onderschikt belang mag Internist voor dieren altijd doorvoeren.
3. Ingrijpende wijzigingen zal Internist voor dieren zoveel mogelijk vooraf met de Cliënt bespreken.
4. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.

Artikel 20: Overgang van rechten
1. De Cliënt kan geen rechten uit een overeenkomst met Internist voor dieren aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Internist voor dieren.
2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.

Artikel 21: Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1. Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Internist voor dieren bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 22: Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op deze algemene voorwaarden en ieder onderliggende overeenkomst tussen de Cliënt en Internist voor dieren is Nederlands recht van toepassing.
2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Internist voor dieren is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Cliënt en Internist voor dieren, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 8 augustus 2024.